Savjeti za sigurniju vožnju

Pineapple
Vožnja biciklom, posebice na veće udaljenosti, zna biti bolna i neugodna za područje prepona i posljedično leđa. Stoga se preporuča nošenje postavljenih hlačica, napravljenih upravo za bicikl, s pojačanjima u području prepona. Iako mnogi savjetuju kupovinu mekšeg sjedala, on vam može olakšati prilikom kraćih vožnji, ali kod dužih vožnji, postavljene hlačice su učinkovitiji i pametniji izbor.

kaciga
Iako hrvatski Zakon o sigurnosti prometa na cestama nalaže nošenje kacige osobama do 16 godina starosti, nju bi trebali nositi svi! Dobra kaciga može vam sačuvati život,a danas nije teško pronaći udobnu, laganu i cjenovno pristupačnu kacigu.

kaciga
Ukoliko imate mogućnost, umjesto klasičnih pedala u koje se uvlači noga preporučamo ostavljanje tzv. „clipless“ pedala. Radi se o pedalama koje omogućuju „ukapčanje“ posebnih clipless cipela. Sistem je napravljen tako da se u slučaju pokreta koji ne odgovara pokretu noge pri okretanju pedala, noga automatski „iskopča“ iz pedale. Pritom se smanjuje rizik od ozljeda uslijed pada s
bicikla jer je noga slobodna. Upravo zato ovakvu vrstu pedala danas koriste svi profesionalni i cestovni vozači koji provode puno vremena na biciklu.

kaciga
Posebice kada uvježbavate nove trikove i načine vožnje, premite se barem parom rukavica i štitnicima za koljena. Ukoliko uvježbavate skakačke skokove ili se upuštate u downhill avanturu,razmislite i o štitnicima za laktove i leđa.

kaciga
Ne moraju biti skupe i ne morate razmišljati kako u njima izgledate, jer će štititi vaše oči od prašine, kamenčića, sunca i kiše. Neki modeli imaju mogućnost promjene stakala. U tom slučaju možete uzeti par leća za svijetlo, sunčano vrijeme i par za kišno vrijeme.

Pineapple
Posebice ako vozite po lošem vremenu. Osim što ćete poštedjeti vaše uši neugodne škripe,poštedjet ćete i skuplje dijelove, poput zupčanika, koji se u tom slučaju manje troše.

kaciga
Preporučena razina obično je prikazana na bočnoj strani gume. Podna pumpa dobra je investicija jer zahtjeva manje napora, a obično ima i display koji prikazuje trenutnu razinu tlaka u gumama.

kaciga
Osim što će vam vaša leđa i mašina za rublje biti zahvalni, bit će vam zahvalni i svi koji se voze iza vas. Iako će neki zaljubljenici u estetiku bicikla reći kako se njima narušavaju čiste,elegantne linije vozila, mislite li da je to stvarno važnije od ugodne vožnje zimi ili tijekom kišnog vremena?

kaciga
Topla voda sa sapunicom i spužvica bit će dovoljni za čišćenje većine dijelova bicikla. Za teže dostupne dijelove i spojeve pomoći će vam par odličnih sprejeva za čišćenje i održavanje. Koristite specijalan odmašćivač za pogonski sklop (kaseta, lanac, zupčanik, itd.). Zatim pošpricajte svoj blistav bicikl sa silikonskim aerosolom (izbjegavajte kočne površine) jer će on spriječiti taloženje blata na vašoj sljedećoj vožnji.

kaciga
Uvijek sa sobom nosite kit za popravak (poluge za gumu, zakrpe ili nova unutarnja cijev i pumpa). Kada vam se dogodi da ste daleko od kuće i začujete pištanje zraka iz guma bit ćete sretni što ste utrošili nešto svog vremena kako biste naučili sami popraviti gumu. Nakon što ste pripremili opremu i opremili svoj bicikl te spakirali kit za popravak,razmislite o vašem gorivu. U današnje vrijeme lako je potrošiti bogatstvo na hranu i sportske suplemente, ali istina je da nije potrebno. Ovi će vam savjeti uštediti vrijeme i novac.

Pineapple
Bez obzira preferirate li bočicu za vodu ili ruksak s bidonom,uvijek sa sobom nosite tekućinu.Gotovo uvijek naći ćete usput mjesto gdje ćete svoje spremnike za vodu moći dopuniti.

kaciga
Tijelo može izdržati 90 minuta s postojećim zalihama glikogena u stanju visokog napora prije nego što će mu trebati dopuna ili će se prebaciti na sagorijevanje masnoća. Problem kod sagorijevanja masti je taj što uslijed tog procesa vaša aktivnost ne može biti ni približno jednakog intenziteta. Zato kontinuirano unosite 100-250 kalorija svakih 30 min, bilo kroz energetske gelove, pločice od žitarica ili bananu.

kaciga
Grčevi su uobičajena pojava kada počnete više ili duže voziti bicikl od onoga na što je vaše tijelo naviklo.
Jedan od savjeta jest da osigurate unos elektrolita koje gubite tijekom aktivnosti kroz znojenje i to na način da popijete
namjensko sportsko piće (poput isotonika i slično) ili da ga sami napravite kod kuće (obično je to neki voćni sok, voda s malo šećera i soli).

kaciga
Posebice nakon dugih, teških vožnji jer će ono pomoći vašem organizmu da se čim prije sam oporavi. Kombinirajte s odmorom. Ključ ovakvih pića su proteini pa pokušajte konzumirati 15-20g proteina unutar 30 minuta od završetka aktivnosti, ako je to moguće. Na tržištu postoji mnogo već pripravljenih pića za oporavak, ali i njega možete napraviti sami. Evo recepta: mlijeko, jedna banana, jušna žlica maslaca od kikirikija i malo meda – sve smiksano u blenderu ili štapnim miskerom.

kaciga
Na pola puta zaustavite se i popijte kavu u nekom od dostupnih kafića. Osim što ćete malo odmoriti noge, kofein dokazano utječe na poboljšanje izdržljivosti na biciklu.

Pineapple
Kada idete na dužu ili udaljeniju vožnju obavijestite barem jednu osobu da idete, gdje otprilike i kada ćete se vratiti.

kaciga
Osjećat ćete se sigurnije i pouzdanije. Budite sigurni u svoju vožnju i znajte da imate jednako pravo biti na putu kao i bilo tko drugi, sve dok poštujete prometna pravila, zakone i znakove. Saznajte razliku između „primarnog“ i „sekundarnog“ položaja i upotrijebite ih na odgovarajući način.

kaciga
Prednja kočnica je mnogo učinkovitija u zaustavljanju zato pokušajte postići omjer od 60/40 ili 70/30 u distribuciji
sile između prednje i zadnje kočnice, ali budite jako, jako oprezni u prejakom stisku. Moderne kočnice su poprilično snažne, a vi ne želite preletjeti preko volana.

kaciga
Kod skretanja u zavoju, osigurajte da je vaša vanjska papučica u najnižem položaju, s pritiskom na nju. To će vam dati veću čvrstoću, osobito na mokroj podlozi, jer je manja mogućnost od proklizavanja.

kaciga
Naučite kako voziti u grupi na cesti. Vozite se blizu jedan iza drugoga, ali budite oprezni. Držite glavu ravno i fokusirajte se na vožnju, ne činite nikakve nagle pokrete i ne kočite naglo.
Također izbjegavajte preklapanje vašeg prednjeg kotača sa zadnjim kotačem osobe ispred vas.Obratite pažnju i koristite ručne signale i upozorite vozače iza sebe na bilo kakve prepreke kako bi za njih znali na vrijeme, a ne uočili ih prekasno.

kaciga
Tijekom vožnje mogu vam se dogoditi razne nepredvidive situacije zbog kojih se možete ozlijediti ili možete ozlijediti
ili nanijeti štetu nekom drugom sudioniku. Pregledajte ponude osiguranja. Odaberite paket za sebe. Biste li riskirali i vozili automobil neosigurani? Nemojte to činiti niti kao vozač bicikla.

Kako pravilno zaključati (vezati) bicikl?

Vežete li ispravno svoj bicikl kada ga ostavljate na javnom mjestu? Pročitajte savjete kako ispravno zaključati svoj bicikl i biti sigurni da će vam polica osiguranja bicikla od krađe vrijediti!

DA: Zaključajte svoj bicikl, kroz okvir, uz nepokretni objekt

Vodite računa da svojim sigurnosnim lancem vežete okvir bicikla (ramu) za nepokretni objekt. Ovakva metoda zaključavanja je obavezna i ukoliko vaš bicikl niste vezali na ovakav način, ne možemo vam garantirati da će šteta, u slučaju krađe bicikla, biti isplaćena.

Što je „nepokretni objekt“?

Nepokretni objekt je svaki objekt koji je čvrsto pričvršćen u beton ili kamen, odnosno koji se ne može maknuti, podići ili provući ispod/iznad bicikla. Pravilno pričvršćen krovni nosač na motornom vozilu ili držač bicikla također se smatraju nepokretnim objektom. Upotrijebite zdravu logiku prilikom svakog zaključavanja bicikla na javnom mjestu i postupajte u skladu s njom.

Primjer iznad može se činiti malo ekstremnim, ali svake se godine pojavljuje mnoštvo odštetnih zahtjeva za bicikle koji su bili vezani na sličan način. Ukoliko ovako zaključate bicikl ili ga, primjerice, pričvrstite za ljestve, kosilicu i slično, nažalost, šteta vam neće biti isplaćena.

NE: Ne vežite svoj bicikl kroz prednji kotač!

Ne možemo dovoljno snažno naglasiti koliko je važno da svoj bicikl vežete kroz okvir (ramu) bicikla. Ukoliko ga zaključate kroz prednji (ili stražnji) kotač, kradljivcu je relativno jednostavno otkačiti vaš bicikl skidanjem prednjeg kotača.

DA: Osim primarnog (osnovnog) lanca, koristite i dodatni lanac za još veću sigurnost

Iako nije obvezno, zbog vlastite vam je sigurnosti dobro da ponekad koristite dodatni lanac kako biste zaštitili dodatne dijelove bicikla (ili npr. kotače). Drugi lanac predstavlja u startu problem kradljivu jer mu treba znatno više vremena i truda da ukrade bicikl. Nikako nemojte koristiti samo drugi (dodatni) lanac. Primarna zaštita je ono što je obavezno, sve ostalo samo povećava sigurnost!

NE: Ne koristite dodatni (sekundarni) lanac kao primarnu zaštitu od krađe!

Nažalost, mnogi biciklisti pogrešno shvaćaju svrhu sekundarnog sigurnosnog lanca kojeg (u nekim slučajevima) dobiju prilikom kupnje uz svoj primarni sigurnosni lanac, misleći kako je to rezervni lanac pa sukladno tome može poslužiti kao zaštita i sam za sebe. Sekundarni lanci NISU namijenjeni za primjenu kao osnovni lanac i kao takvi ne mogu biti prihvaćeni u slučaju krađe i prijave štete osiguravatelju.

Vodite računa o sigurnosnoj zaštiti vašeg bicikla kako biste, u slučaju krađe, bili pokriveni vašom policom osiguranja!

072 300 301

Nazovite nas!

Niste našli što tražite?

bicikli@grawe.hr

Pošaljite nam e-mail